divendres, 10 de desembre del 2010

Publicitat a Can Barça

Avui al migdia el vicepresident de l'àrea econòmica del Futbol Club Barcelona, Xavier Faus, ha oficialitzat un acord pel qual la fundació Qatar Fundation patrocinarà la samarreta del Barça a partir de la temporada que ve a canvi d'uns 170 milions que el club cobrarà en sis anys.

El passat 29 de novembre, el dia del clàssic contra el Madrid, el Barça va celebrar els seus 111 anys d'història, uns anys plens de victòries, alegries, títols i alguna que altra decepció, uns anys en els que jugadors de la talla de Kubala, Cruyff o Maradona han vestit l'elàstica blaugrana, uns anys que han arribat al clímax amb l'actual Pep Team, uns anys en els que la samarreta blau i grana ha restat sempre impoluta, sense vendre's a cap multinacional multimilionària. I és que en aquest 111 anys d'hitòria d'aquest club, d'aquest més que un club, cap dels màxims mandatàris del Barça havia cregut convenient la inclusió de publicitat a la samarreta a canvi d'uns quants milions d'euros o pesetes en el seu moment. El ja expresident del club i actual líder de Solidaritat Catalana Joan Laporta, va ser pioner en aquest aspecte. El senyor Laporta va arribar a un acord amb UNICEF per tal d'incloure publicitat a la samarreta blaugrana, però el club, en comptes de cobrar, era qui s'encarregava de pagar a UNICEF un milió i mig d'euros l'any. Això va fer que la operació de màrqueting es veiés amb bons ulls des de l'esfera culé. De fet, aquests darrers anys han sigut el més clar exemple del lema més que un club, i la gent s'ha sentit orgullosa de portar el logotip d'UNICEF a la samarreta.

Aquesta situació, però, ha canviat avui, dia 10 de desembre de 2010, amb l'acord que el Barça ha firmat amb Qatar Fundation. Sandro Rossell, actual president del Barça, ja va avisar quan va assolir la presidència del club blaugrana el passat estiu que la situació econòmica amb la que s'havien trobat era penosa. Això els ha obligat a buscar i rebuscar estratègies que els permetessin reduir el dèficit amb el que s'ahvien trobat. I han estat aquestes ganes de reconduir l'economia del club les que han empès els directius blaugranes a aprovar aquest acord publicitari que obligarà al club a introduir una nova marca a la samarreta blaugrana. Les xifres de la negociació són veritablement sucoses, segons ha informat el mateix vicepresident econòmic blaugrana Xavier Faus, el club barceloní cobrarà 170 milions d'euros en els propers 6 anys a raó de 30 milions per temporada a partir de la temporada que ve, més 15 milions pel que resta de la temporada actual, més 5 milions en funció de variables (títols). Faus ha destacat la importància d'aquest acord per tal de tornar a fer del Barça un club econòmicament potent i ha subratllat la importància d'aquest futur ingrés per poder mantenir-se entre les principals potències futbolístiques.

Aquesta decisió, presa tan sols fa unes hores, ja ha aixecat molta polseguera entre els seguidors blaugranes, i és que aquest acord suposa un canvi en la història i en la forma de fer del Barça, que mai abans havia inclòs publicitat a la samarreta cobrant. Hi ha seguidors que veuen necessari aquest acord donada la delicada situació econòmica en la que es troba el club, però n'hi ha molts altres que no veuen en aquest negoci la estratègia necessària per a reconduir l'economia blaugrana. Aquest seguidors, consideren que existeixen moltes altres formes d'aconseguir els diners abans de posar publicitat a la samarreta i que si al club ha aguntat 111 anys sense publicitat, posar-ne ara no era necessari. Aquest debat, doncs, seguirà viu durant dies i setmanes, esperem que el bon futbol de la plantilla faci oblidar aquests debats extraesportius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada